M. Franczak
Koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego połowę stanowi wsparcie unijne. Przez tczewski dworzec rocznie przewija się blisko 2,5 mln pasażerów, co plasuje go wśród dworców o największej przepustowości w kraju.
Dla osób docierających do pracy pociągiem, ale dojeżdżających do dworca własnym samochodem, zbudowano parking, który pomieści 252 samochody. Od strony ul. Pomorskiej jest też miejsce, gdzie zatrzymywać się mogą ci, którzy zamierzają jedynie podwieźć lub odebrać pasażerów z dworca, ich postój jest nie dłuższy niż kilka minut.
Tunel o wysokości 5,5 i szerokości 14 m zapewnia bezkolizyjność ruchu samochodowego i pieszego przed dworcem. Nie ma też problemu z bezpiecznym dotarciem na pocztę i do przystanków autobusowych. Osoby mające problem z poruszaniem się mogą skorzystać z windy.
Plac dworcowy, położony nieco niżej od dworca PKP i służący obsłudze komunikacji autobusowej miejskiej i pozamiejskiej, jest dobrze oznakowany. Na każdym ze stanowisk, z których odjeżdżać będą autobusy, znajdą się ekrany informujące o rozkładach jazdy poszczególnych linii autobusowych. W centrum placu jest duża tablica informacyjna. Przez kilka ostatnich tygodni były tam wyświetlane zdjęcia dokumentujące prace budowlane przy węźle, wkrótce pojawią się także informacje dotyczące miasta, imprez kulturalnych itd.
Budowa węzła jest dofinansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2007-2013.